Het is de dag van het zicht, als de bridgers van Bridgeclub de Muralt met elkaar de wekelijkse strijd aanbinden in de laatste wedstrijd van de eerste competitieronde. De brillenglazen werden nog eens opgepoetst. Hier en daar kwam ook een leesbril uit de tas.
Met zoveel gebrilde  mensen barstte de strijd los. Bijziend of verziend? Naast het zicht vraagt het ook nog om enig inzicht, maar…. het blijft een spel.

Het meest helder in de A lijn waren Marietje Asschert en Joke Bruil. Een geweldige prestatie voor dit oprukkend koppel, dat daarmee ook naar de A lijn promoveert in de tweede competitieronde.
De tweede plek was voor Peter Hoogma en Arina van Westerhuis, die het zicht net iets minder scherp hadden.
Janneke Monteban en Adri Steijnen, Diny Bennink en Willemien Kraaijenvanger en Henny en Gerrit Mulder degraderen naar de B lijn.

Hoewel René Ammerant en Mathilde Klomberg  het echtpaar Te Rietmole wist te overwinnen in de B lijn, konden zij niet voorkomen dat dit paar toch promoveert naar de A lijn.
Ook naar de A lijn gaan Nees Huijgen en Bas Lagendijk. We gaan het volgende week allemaal weer zien!

Bridgen met zicht en inzicht