We gaan de competitie voortzetten met een laddersysteem in één lijn, waarbij wekelijks een indeling wordt samengesteld op grond van eerder behaalde resultaten.
We laten de indeling in een vaste A- en B-lijn, met bijbehorende promotie/degradatie, dus los.

Dit is hoe de laddercompetitie gaat werken:

• Bij de eerste zitting van een nieuw bridgeseizoen worden de paren willekeurig ingedeeld, bijvoorbeeld alfabetisch.
    NB. Omdat het seizoen nu al begonnen is wordt deze eerste keer de indeling gemaakt op volgorde van de behaalde score in de parenstand na de eerste, al gespeelde competitieronde.
  • Na de eerste zitting wordt de totaalstand opgemaakt op volgorde van behaalde score. Op grond daarvan wordt de indeling gemaakt voor de volgende zitting.
    De score die een paar dan haalt wordt opgeteld bij diens eerste score en gedeeld door 2.
    Steeds wordt het gemiddelde bepaald van alle keren dat is gespeeld. Op grond daarvan krijgt elk paar een plaatscijfer op de totaallijst.
  • Er wordt in principe elke avond dus in één lijn gespeeld. Gewoon 24 spellen per avond.
    Komen er in de toekomst bridgers bij, wat we natuurlijk hopen, dan kunnen we eenvoudig opschalen naar meer lijnen. Dat kan dan met behoud van het ladderprincipe.
  • Als een zittafel nodig is, wordt de zittafel zo mogelijk toegekend aan paren die tot op dat moment het minst vaak te maken hebben gehad met een zittafel.
    Het aantal keren dat paren tijdens het seizoen te maken hebben gehad met een zittafel wordt door de wedstrijdleiding bijgehouden.
  • We gaan werken met competitierondes van 6 avonden.
    Hiermee is het iets minder schadelijk voor je ladderpositie als je eens minder goed speelt dan anders of een keer een avond niet kunt. Je gemiddelde wordt er minder door geraakt.
  • Het paar dat na verwerking van de resultaten van de laatste competitieronde bovenaan de ladder staat wordt clubkampioen.
Laddersysteem voor competitie